Wednesday, August 13, 2008
1994
alam petame yg aku harungi,
memule aku knl erti hidop,
aku stat msok skola,
aku g beli mkn sendri,
tade da mak abah uruskan kat skola,
aku kenela bdikari sndri kalo nak idop kat skola,
aku bekwn ngan owg slain jiran jiran aku,
yups,yang paleng besh,
aku da mule ade kwn rapat..
tapi kenangan kat skola rendah tadela manyak sgt,
tadela jugak aku engat sesgt,
bkn sbab mkn smot manyak,
tapi sbab aku kecik lg tyme tuh,
tak bpe nak tao apekah kenangan..

2000
dengan pemikiran yg agax matang,
aku mule plak mlangkah ke alam kedue dlm idop akuh,
skola mnengah is not that bad la,
aku bknla pemes kat skola tuh psl aku pemes,
munken aku pemes psl akuh neyh anak cekgu,
n ufcuz,pengawas (kunun la),
sekalian skola knl akuh,
bkn takat group ptg jew,
group pg pown knl,
hah pemes dowh,
rmai kwn yg akuh jumpe kat cni,
mcm2 jenes,
yg baek ade,
yg buruk uhuu,
toksah katela,
mlambak,
aku mule nak knl pringkat khidupan remaje la kunun,
tapi aku bkn jenes yg membrontak yep,
sunggo bkn drimu..

2005
abes skola,
ye ye,
kputusan spm erk?
tayah la tao,
bia ku simpan sje,
janji aku dpt la smbg..
aku smbg kat KUIS,
area bangi lame sanun,
kat cnila aku rse,
aku jmpe idop aku yg sebna,
stat lalui zmn remaje,
dgn kerenah yg pelbagai,
ragam yg kadang2 myaketkn mate,
tindakan yg slalu myaketkan aty,
ye,
benar,
mereka la kawan2 akuh,
bagi akuh,
dlm manyak2,
tyme kat kolej la akuh blaja erti idop yg sebna,
suke,duke,riang,gembire,sedih,marah,benci,meluat,
setie kwn,tikam blakang,
tuh semer aku blaja dr mereke,
kire complete la,
kadang kadang,
bile gadoh,
semer tanak mgalah,
munken kami igt mse tuh lmbt blalu kowt,
so,nak menghargai satu same laen,
jaoh skali,
nak mgate,
cpt YA RABBI,
tu la realiti sebnany,
realiti yg kami buat2 tak phm la kunun,
kununnye kami neyh frens 4 eva,
arh,tade makneny..

tapi,tao x skunk ape jd?
bile kami da habes study,
kami da smakin menghargai,
smakin cube memahami,
smakin rapat,
mcm yg kami katekan,
frens 4 eva,
knapela,
manusie neyh hanye akan mule menghargai bile seswatu tuh da tade dpn mate?
bagi aku,aku rendu semer tuh,
walopown kami saleng kate mgate,
tikam menikam,
aku sanggop,
dari khilangan pluang utk besme dowg mcm dolu..

Posted by OH! noy at 2:08 PM |

2 Comments:

At August 14, 2008 at 8:08 PM, Blogger Syaz Swift said........
ermm..
*speechlessss
:(
 


At August 18, 2008 at 7:58 PM, Blogger Mira3dora said........
knape aku tadew dlm golongan kawan kawan campus kowang ;(